hitills gar det uju bra!



Sandra har igen! Vara extrem tidiga mornar fortsatter. Har just varit och kakat frukost for sista gangen pa detta fantastiska hotell. kl e tio i atta och vi vantar pa att solen ska komma fram sa vi kan  pressa lite mer :) eller iaf jag. Angelica foredrar ju att ligga i poolen och plaska hihi.
Det ar iaf varan sista dag i kuala lumpur. Ikvall klockan 21 gar taget mot langkawi. Det bolir nattog med liggplats med, om vi nu fattat det ratt, en hytt dar vi sover med 40 st andra. Mycket skumt tycker jag men de kan ju bli en spannande resa. Far se hur det gar!

Igar lag vi iaf vid poolen igen ett par timmar efter frukost och hade de gott. Sedan var det dags att bege sig ut och leta upp den kara turistbussen hop on hop off, dom forklara pa hotellet att hallplatsen skulle ligga precis bakom forst bnyggnaden. Sa vi gick a gick, a svettades a svettades. Inte fan hitta vi nan hallplats. Vi fraga pa tva olika stallen. Och efter mycket om och men och svett sa inser vi att den ar precis brevid oss och att vi gatt forbi den ett par ganger.. typiskt.. Men vi tankte iaf se staden lite och pa samma gang gora ett snabb stopp pa centralen och boka taget eftersom vi e sa sega. Jag har suttit och kollat upp taget och tankt boka de flera kvallar men tankt att vi tar det sen flera ganger. och nar tillslut sen blev nu sa var det for sent for man maste boka 48 timmar innan avgang... ocksa det typiskt.. Men tag billjet fick vi tillslut. sa vi hoppar pa bussen igen och aker vidare pa varan turistiga tur. Vi akte forbi en jatte sto0r bird park och orkidee park som vi ska besoka idag tankte vi. KUl grej forestten att ratt som det ar sa star det en vagskyllt som inte varnar for algar eller natt som man ar van vid, utan apor.. Tittar ut fran bussen och ser tva apor sta sa snallt pa trotoaren vid overgangsstallet :)

Vi tog oss sedan tillbaka till hotellet for att testa seefood buffe som stod att det skulle vara 2 for 1. och med tanke pa hur frukosten ser ut sa tankte vi att middagsbuffen maste vara helt fantastisk med. Och det var den, men kanske inte for mig och angie. Do9m har ju sa mycket skumt. Och jag hade fortfarande en ratt fran frukosten i huvudet som ackla mig massvis. trodde det var en nuddel wok eller natt och nar jag fragade om de va kotti sa sa dom att dert var ansjovis och de e ju en god smaksattare ju. men ack sa fel det blev nar det lag pa tallriken och jag inser att det jag trodde var hackade spagetti nudlar, hade ogon.. de va ju bara jatte sma ansjovisfiskar som sag ut som larver.. fy.. fick sa snallt bagrava de under ett par smorpacket for att kunna fortsatta ata det andra!
Men om man hade gillat masssa konstigt och ostron och sa sa hade de ju vart en fulltraff. fick iaf en massa hummer, men var inget overvaldigande gott. Gick sedan upp till rummety och somna som stockar igen kl 21.=)

Annars sa, peppar peppar, har det gott ganska bra. Varken jag eller angie har brant oss. Det ar valdigt stort for mig speciellt eftersom att det inte brukar spela nogon roll om jag sa smorjer med 70 for jag gar anda runt som en krafta de forsta dagarna. Och inga djur eller smakryp har vi heller hittat. forutom en mygga som satt och at pa angies melon till frukost :)Men de kommer val nu nar vi lamnar varan safe heaven och beger oss ut i ricktiga backopacker varlden och o luffar. 

Nu ska jag iaf boka boende at oss i langkawi och kolla fall jag har fatt svar fran boendet i bali, eftersom att jag sa smart nar jag bokade i borjan av aret tydligen hade bokat inchek 18 mars och utchek 31 januari och det va ju ganska sa fel upptackte jag. men de loser sig nog!

Ha de bra sa lange
puss a kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0