Phuket!

Nu e vi framme i phuket, eller de har vi varit i tva dar. Men vi har ju haft fullt upp med alla ladyboysen har sa inte haft tid a uppdatera tyvarr haha!!

Nja resan hit va ju spannande iaf. tog en bat fran langkawi till satun i thailand.Skulle sedan kopa biljett till phuket vilket jag hade kollat upp skulle kosta 380 bath och bussen skulle ga 12.15 men val framme med baten var de e stressande biljettforsaljare som salde oss biljetter for 650 bath istasllet for ingen i varat kara resesallskap ville lysna pa mig och brattom var det, fick typ springa till taxin. Men nar vi val kom fram till busscentralen var de ju tva timmar kvar tills bussen gick haha.. Vi hade inte atit natt heller sa vi kaka natt fruktansvart ackligt ur ett litetr stand dar. Men de gick inte att ata..Men men vi kom ju hit iaf.. trodde dock inte de ett tag. Resan pastods ta 6 timmar med bara ett kort stopp i krabi. Men vi insag val ganska snabbt att sa inte skulle vara fallet. Det tog val bnasta nio timmar med bussen. Bussen gungade fram och tillbakahela resan. de va varre en att aka bat. plus att den stannade och plocka upp folk oftare an en lokal buss i stan. Men tror val jag a angelica ar lite krasna och sa haha. Vi insag i vart fall att manga thailandare ar sjukt otrevliga, daliga pa engelska och hatar turister och ater fruktansvart acklig mat pa stallen utanfor turist orterna.
Vi traffade tva riktigt trevliga tjejer ocksa pa bussen sa vi vart helt plotsligt sju i resesallskapet. trevligt trevligt. Fixa riktigt nice och billigt boende. anda nackdelen ar att de inte e ac, pa hogsta vaningen och golvet i badrummet lutar at fel hall fran brunnen. Men man ska inte klaga. Kommer nog komma varre under resans gang!

Nu vet inte jag va jag ska skriva mer eftersom vi saklart alltid sitter pa internet sammtidigt, sa angelica sitter precis rakt bakom mig och skriver i bloggen nu med. Sa vi far val istallet se vad hon kommer pa for kul att beratta!

Annars e allt bra och vi njuter riktigt mycket. Hoppas allt ar bra dar hemma ocksa och att ni far lite sol pa er ibland :)

Ser att jag alltid har massa stavfel och felskrivningar emn jag orkar inte fixa..Sa ni far helt enkelt sta ut med a lasa det sa! Stavnibng har ju aldrig varit min hogsta begavning iaf hehe.

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: angelica

na, jag ser allt att du har lite problem med stavnibngen, sandra. ;)

2010-03-13 @ 13:41:56
Postat av: annelie

Va skönt att ni kommit fram.Vi har faktiskt haft sol idag.puss o kram på er.Mamma

2010-03-13 @ 18:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0