hej

jag ar ganska saker pa att jag idag kan ha atit varldens godaste frukostbuffe. och jag har anda utforskat en del vid det har laget eftersom att just frukostbuffeer mycket mojligt kan vara min och dallis storsta hobby. det var agg i alla former, nudlar, ris, fattiga riddare, gronsaker, brod, frukt, massvis med kakor.. allt man kan tanka sig ungefar plus lite till. du hade alskat det dalli :)
annars har vi inte hunnit med allt for mycket har annu men tankte upptacka stan lite battre idag. det ar ju sa svart att lamna hotellet eftersom allt man behover finns har. framforallt ac. jag haller pa att avlida av varmeslag sa fort jag gar utanfor dorren men antar att jag inte ska klaga eftersom allt ar battre an vintern hemma.
jag har aven hunnit upptacka att min kara resekompis alskar, verkligen alskar, att ligga i solen och pressa medan jag ligger dar och raknar minuterna tills jag far ga in igen. men jag maste ju anda erkanna att det ar tur att nan tvingar mig ut i solen sa jag inte kommer hem vitare an jag var nar akte.
sen kan jag ju aven erkanna att sandra ar mamman har och tar hand om mig. tror inte att jag hade klarat mig om inte hon var med. aven om jag ar ganska duktig pa att mobba henne for hennes 10-kilos reseapotek, hudkramer/solskydd/aftersun mm och hennes noggranhet att kolla upp vad pengarna pa varje stalle ar varda, vart man kan aka, hur man tar sig dit, vad man kan gora dar och vad man ska akta sig for sa ar jag anda glad att nagon av oss har lite framforhallning. hade vi varit tva stycken angelicor sa ar det inte mycket som hade blivit ratt. det ar inte mycket som det hade blivit nat av overhuvudtaget faktiskt. jag ar sa mycket mañana som man kan vara. allt loser sig och hudkram kan man ju saklart kopa har, aven om sandra flera ganger har forklarat for mig att har saljer dom i princip inget annat an hudkramer med vitgorande effekt eftersom alla vill vara sa vita som mojligt i dessa lander. ja, helt enkelt; utan henne hade jag for det forsta overhuvudtaget inte kommit ivag pa min resa och om jag val hade gjort det sa hade jag aldrig overlevt. sa tack sandra :)

jag ar verkligen glad att vi tog oss ivag. det ar helt underbart har och battre blir det. men jag saknar min familj, mina vanner och dalli otroligt mycket och maste fixa en telefon som fungerar har och inte kostar multum att ringa med sa jag kan ha lite kontakt med varlden iallafall. och snart kommer ju dalli ner ocksa sa jag overlever nog.

har slutar jag for nu ska sandra och jag ut pa lite aventyr.
tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Berit

Jag är inte ett dugg avundsjuk, nejdå ;) Vadå kuska runt till en massa öar i solen (och kanske t.o.m. riskera att få färg på kroppen) när man kan vara här i norr o njuta av den underbara kylan och inte att förglömma...snön? Skulle aldrig byta med er, eller.... kanske ändå. Ha det jättebra tjejer o ta hand om er. Kram mamma/Berit

buuuuhuuuu jag vill också vara där "snyft"

2010-03-05 @ 10:34:21
Postat av: Berit

Ursäkta,,,,men ni får gärna uppdatera liiiite oftare. Helst ska ni sitta vid datorn dagarna i ända o informera oss här hemma vad som händer "over there" ;-)

2010-03-05 @ 15:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0